🎮
Unity snabbreferens
  • Unity snabbreferens
  • Installation & setup
  • Kompilera och distribuera
  • Unity och git
  • Grundläggande koncept
    • Begrepp
    • Ett Unityprojekts uppbyggnad
    • Prefabs och instanser
    • Komponenter
    • Scener
    • MonoBehavior
    • Lager och taggar
    • Knappar och axlar
  • Grundfunktioner
    • Debug och gizmos
    • Datatyper och synlighet
    • Input
      • Action-based Input System
    • Flytta och rotera
    • Kollisioner
    • Skapa och förstör
    • Hitta spelobjekt
    • Beständig data
    • Slump
    • Fysik (2D och 3D)
      • Raycasting*
    • UI och Canvas*
    • Importera grafik*
      • Sprite editor*
    • Unity Events
    • Invoke, Couroutines
    • Animationer*
      • AnimationClip*
      • Animator Controller*
  • Andra funktioner
    • Tilemaps*
    • Asset Store
      • Användbara Assets
    • Package manager
    • Meddelanden
    • CharacterController
    • Scriptable objects*
  • Tilläggspaket
    • AI-Navmesh*
    • Mirror (nätverk)
    • XR Toolkit
      • Controllers
      • Interaktion*
      • Device Simulator
      • Teleportation
      • Meta Quest 2/3
      • 3D-modeller*
    • MRTK3 (HoloLens 2)
      • Grundkoncept*
      • Simulering
      • Interaktion*
      • Röststyrning
      • UI/UX och Canvas*
      • Spatial awareness*
      • Deployment*
    • MRTK2 (Hololens 1)
    • ProBuilder
  • Tekniker
    • PĂĄverka andra objekt*
    • Rutnät*
Powered by GitBook
On this page

Was this helpful?

  1. Andra funktioner

Package manager

PreviousAnvändbara AssetsNextMeddelanden

Last updated 3 years ago

Was this helpful?

Varje Unityprojekt består av ett antal olika moduler. En del av dem är frivilliga, och det finns väldigt många som kan läggas till i efterhand till exempel via . Modulerna är packeterade som "paket" som kan läggas till eller tas bort från projekt.

Det finns fyra listor med paket: Unity Registry, In Project, My Assets och Built-in.

  • Unity Registry är paket som Unity skapat och gjort tillgängliga.

  • In Project är en lista med paket som just nu är tillagda i projektet.

  • My Assets listar paket du lagt till bland dina assets pĂĄ Asset Store.

  • Built-In är paket som automatiskt finns inbyggda i varje Unityprojekt. De kan du inte ta bort helt, men du kan aktivera eller avaktivera dem.

Preview packages

Unity utvecklar nya paket hela tiden, och en del av dem är experimentella – ännu inte riktigt redo för att användas i spel som ska säljas och behöver vara riktigt stabila.

För att komma åt dem, tryck på kugghjuls-ikonen () till vänster om sökrutan i Package Manager och välj "Advanceed Project Settings". Kryssa i "Enable Preview Packages".

Nu kommer du att se fler paket i Unity Registry-listan. De som är experimentella är tydligt utmarkerade.

Asset Store