MRTK3 (HoloLens 2)
FĂ€rdigt grundprojekt
HÀr finns fÀrdiga projekt att utgÄ frÄn, med all setup redan fixad. VÀlj projektet som matchar din Unity- och Hololensversion:
Hololens 2:
MRTK3_BASE_HL2_2021 (MRTK 3, Unity 2021.3.26)
Manuell setup
Skapa ett nytt 3D-projekt i Unity.
OBS: det finns en bugg i Unity 2020.3.32 som krÄnglar till det med MRTK och Hololens2. AnvÀnd en tidigare eller senare version.
Ladda ner och packa upp Mixed Reality Feature Tool.
Kör filen MixedRealityFeatureTool.exe för att starta verktyget. Tryck pÄ Start och vÀlj mappen ditt Unityprojekt ligger i. Klicka pÄ Discover Features.
Kryssa i följande:
Platform Support
Mixed Reality OpenXR Plugin
Spatial Audio
Microsoft Spatializer
MRTK3
MRTK Input
MRTK UX Components
MRTK Windows Speech
GÄ till Unity, och vÀnta pÄ att de nya paketen ska laddas in. Unity kommer att frÄga om editorn ska startas om och det nya input-systemet aktiveras. Tryck Yes.
Unity kommer att frÄga ifall du vill uppdatera dina XR InteractionLayer Masks. VÀlj No thanks.
Gitignore
LÀgg till följande tvÄ rader till din gitignore:
WSATestCertificate.pfx Àr en fil som skapas i samband med att man testar projektet mot en riktig Hololens, men bör inte laddas upp till t.ex. Github.
Project settings
GĂ„ till Project settings.
Under MRTK3, klicka pÄ Assign MRTK Default.
Under XR Plug-in Management finns flikar för olika plattformar. Under fliken för "Windows, Mac, Linux settings", kryssa i:
Initialize XR on Startup
OpenXR
Windows Mixed Reality feature group
Under fliken för "Universal Windows Platform settings" (om du har den), kryssa i:
OpenXR
Microsoft HoloLens feature group
Under Project Validation, klicka "Fix all" under bÄde "Windows, Mac, Linux settings" och "Universal Windows Platform settings" (om du har den).
Under OpenXR, under "Enabled Interaction Profiles", lÀgg till "Eye Gaze Interaction Profile", "Microsoft Hand Interaction Profile" och "Microsoft Motion Controller Profile".
Scen-setup
Sök i Assets efter prefaben MRTK XR Rig. Om du inte hittar den, se till sÄ att din sökning Àr i Packages, inte i Assets. LÀgg till en instans av den i scenen.
Sök ocksÄ efter MRTKInputSimulator. LÀgg till en instans av den ocksÄ.
LĂ€nkar
MRTK2 (gamla)
Last updated