Device Simulator
NÀr man inte har tillgÄng till ett VR-headset medan man arbetar med ett VR-projekt behövs nÄgot sÀtt att Ätminstone göra enkel testning. Den lösning som just nu finns till Unitys XR Interaction Toolkit heter XR Device Simulator. Den Àr inte perfekt, men den medger enklare testning.
Setup
Om du inte gjort det redan, gÄ till Package Manager och XR Interaction Toolkit-paketet. Klicka in under Samples och importera XR Device Simulator.
GĂ„ till din Assets och till mappen Samples > XR Interaction Toolkit > 2.0.1 > XR Device Simulator. Dra in XR Device Simulator-prefaben till din scen.
ELLER: GĂ„ till Edit â Project Settings och XR Interaction Toolkit. Kryssa i "Use XR Device Simulator in Scenes".
I Unity 2021.3, med InputSystem 1.4.0+
Det finns en bug som gör att WASD-styrning av simulatorn inte fungerar. Som en workaround, lÀgg följande script pÄ ett GameObject nÄgonstans i scenen.
Kontroller
Styr det simulerade VR-headsetet med vanliga WASD-kontroller och mouselook (inklusive E och Q för att Äka uppÄt/nedÄt). HÄll nere vÀnster shift för att styra vÀnster handkontroll och mellanslag för att styra den högra. VÀnster musknapp simulerar avtryckaren och G-knappen simulerar greppknappen.
HÄlla nere vÀnster shift
VÀnster VR-handkontroll (tillfÀlligt)
HĂ„lla nere mellanslag
Höger VR-handkontroll (tillfÀlligt)
T
Ja
VĂ€nster VR-handkontroll
Y
Ja
Höger VR-handkontroll
WASD
Flytta headset framÄt / bakÄt / vÀnster / höger
Flytta musen
Lookaround
Scrollhjulet
Rotera enhet
Mittenknappen
Flytta vald handkontroll
VĂ€nster musknapp
Trigger
G
Grip
B
Primary button (Oculus: X/A)
N
Secondary button (Oculus: Y/B)
M
Menu button (Oculus: Start)
4
Primary 2D axis click (Oculus: Klicka analogspak)
6
Primary 2D axis touch (Oculus: röra vid analogspak)
8
Primary button touch (Oculus: röra vid X/A)
9
Secondary button touch (Oculus: röra vid Y/B)
Last updated
Was this helpful?