Spatial awareness*

  • MRTK XR Rig -> Camera Offset

    • Skapa objekt med "ARMeshManager"-komponent

    • Skapa en prefab med ett MeshFilter och rätt material

      • OBS: Ta bort specifika mesh:et i MeshFilter-delen! Annars kommer det att redigeras permanent.

      • MeshCollider

  • Simulering (Inte fått detta att funka ännu)

    • Edit->Project Settings

      • XR Plug-in Management->Windows, Mac & Linux

        • Kryssa i XR Simulation

    • Window->XR->AR Foundation->XR Environment

      • Install sample environments

      • Import sample environments

OLD MRTK2:

  • MixedRealityToolkit

    • Spatial Awareness

      • Enable Spatial Awareness System (kräver egen övergripande Configuration Profile)

      • Observers

        • Alla ändringar kräver egen MixedRealitySpatialAwarenessSystemProfile

        • För simulering

          • Lägg till

          • Type: Microsoft.MixedReality.Toolkit.SpatialObjectMeshObserver → SpatialObjectMeshObserver

        • Alla ändringar i enskilda observers kräver egna Profiles för varje.

          • Display Settings – Visible / Occlusion

        • Ändra saker i Observers

          • using Microsoft.MixedReality.Toolkit;

          • using Microsoft.MixedReality.Toolkit.SpatialAwareness;

          • using Microsoft.MixedReality.Toolkit.SpatialObjectMeshObserver;

          • var observers = (CoreServices.SpatialAwarenessSystem as IMixedRealityDataProviderAccess).GetDataProviders();

Last updated