🎮
Unity snabbreferens
  • Unity snabbreferens
  • Installation & setup
  • Kompilera och distribuera
  • Unity och git
  • Grundläggande koncept
    • Begrepp
    • Ett Unityprojekts uppbyggnad
    • Prefabs och instanser
    • Komponenter
    • Scener
    • MonoBehavior
    • Lager och taggar
    • Knappar och axlar
  • Grundfunktioner
    • Debug och gizmos
    • Datatyper och synlighet
    • Input
      • Action-based Input System
    • Flytta och rotera
    • Kollisioner
    • Skapa och förstör
    • Hitta spelobjekt
    • Beständig data
    • Slump
    • Fysik (2D och 3D)
      • Raycasting*
    • UI och Canvas*
    • Importera grafik*
      • Sprite editor*
    • Unity Events
    • Invoke, Couroutines
    • Animationer*
      • AnimationClip*
      • Animator Controller*
  • Andra funktioner
    • Tilemaps*
    • Asset Store
      • Användbara Assets
    • Package manager
    • Meddelanden
    • CharacterController
    • Scriptable objects*
  • Tilläggspaket
    • AI-Navmesh*
    • Mirror (nätverk)
    • XR Toolkit
      • Controllers
      • Interaktion*
      • Device Simulator
      • Teleportation
      • Meta Quest 2/3
      • 3D-modeller*
    • MRTK3 (HoloLens 2)
      • Grundkoncept*
      • Simulering
      • Interaktion*
      • Röststyrning
      • UI/UX och Canvas*
      • Spatial awareness*
      • Deployment*
    • MRTK2 (Hololens 1)
    • ProBuilder
  • Tekniker
    • PĂĄverka andra objekt*
    • Rutnät*
Powered by GitBook
On this page

Was this helpful?

  1. Tilläggspaket
  2. MRTK3 (HoloLens 2)

Spatial awareness*

PreviousUI/UX och Canvas*NextDeployment*

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

  • MRTK XR Rig -> Camera Offset

    • Skapa objekt med "ARMeshManager"-komponent

    • Skapa en prefab med ett MeshFilter och rätt material

      • OBS: Ta bort specifika mesh:et i MeshFilter-delen! Annars kommer det att redigeras permanent.

      • MeshCollider

  • Simulering (Inte fĂĄtt detta att funka ännu)

    • Edit->Project Settings

      • XR Plug-in Management->Windows, Mac & Linux

        • Kryssa i XR Simulation

    • Window->XR->AR Foundation->XR Environment

      • Install sample environments

      • Import sample environments

OLD MRTK2:

  • MixedRealityToolkit

    • Spatial Awareness

      • Enable Spatial Awareness System (kräver egen övergripande Configuration Profile)

      • Observers

        • Alla ändringar kräver egen MixedRealitySpatialAwarenessSystemProfile

        • För simulering

          • Lägg till

          • Type: Microsoft.MixedReality.Toolkit.SpatialObjectMeshObserver → SpatialObjectMeshObserver

        • Alla ändringar i enskilda observers kräver egna Profiles för varje.

          • Display Settings – Visible / Occlusion

        • Ă„ndra saker i Observers

          • using Microsoft.MixedReality.Toolkit;

          • using Microsoft.MixedReality.Toolkit.SpatialAwareness;

          • using Microsoft.MixedReality.Toolkit.SpatialObjectMeshObserver;

          • var observers = (CoreServices.SpatialAwarenessSystem as IMixedRealityDataProviderAccess).GetDataProviders();

MRTK3 StatefulInteractable gaze, hover and select events - and how to use themDotNetByExample - The Next Generation
Logo
Using ARMeshManager for Spatial Awareness with MRTK3 on HoloLens 2DotNetByExample - The Next Generation
Logo