Spatial awareness*
Last updated
Last updated
MRTK XR Rig -> Camera Offset
Skapa objekt med "ARMeshManager"-komponent
Skapa en prefab med ett MeshFilter och rätt material
OBS: Ta bort specifika mesh:et i MeshFilter-delen! Annars kommer det att redigeras permanent.
MeshCollider
Simulering (Inte fått detta att funka ännu)
Edit->Project Settings
XR Plug-in Management->Windows, Mac & Linux
Kryssa i XR Simulation
Window->XR->AR Foundation->XR Environment
Install sample environments
Import sample environments
OLD MRTK2:
MixedRealityToolkit
Spatial Awareness
Enable Spatial Awareness System (kräver egen övergripande Configuration Profile)
Observers
Alla ändringar kräver egen MixedRealitySpatialAwarenessSystemProfile
För simulering
Lägg till
Type: Microsoft.MixedReality.Toolkit.SpatialObjectMeshObserver → SpatialObjectMeshObserver
Alla ändringar i enskilda observers kräver egna Profiles för varje.
Display Settings – Visible / Occlusion
Ă„ndra saker i Observers
using Microsoft.MixedReality.Toolkit;
using Microsoft.MixedReality.Toolkit.SpatialAwareness;
using Microsoft.MixedReality.Toolkit.SpatialObjectMeshObserver;
var observers = (CoreServices.SpatialAwarenessSystem as IMixedRealityDataProviderAccess).GetDataProviders();