Unity och git
Last updated
Last updated
Unityprojekt fungerar egentligen precis som vanliga C#projekt. Öppnas de i Visual Studio Code kan man alltså använda .
En gĂĄng:
Ha Visual Studio Code installerat.
Ha .
Ställ in .
Lägg in tillägget gitignore till Visual Studio.
En gĂĄng per projekt:
Gå till projektet i Visual Studio Code, öppna kommando-palletten (F1 eller Fn+F1) och sök "add gitignore". Välj "Unity".
Gå till Source Control och väl Initialize Repository.
Publicera projektet pĂĄ Github.
En gång per arbetstillfälle:
GĂĄ till projektet i Visual Studio Code.
GĂĄ till Source Control.
Skriv något i rutan för Message.
Trryck på plusset till höger om "Changes" för att lägga till alla nya ändringar till din commit.
Tryck pĂĄ Commit, och sedan Sync.
För projekt med stora filer (>100mb)
GĂĄ till projektet i Visual Studio Code.
GĂĄ till terminalen
Skriv in kommandot git lfs install
för att aktivera Git LFS (Large File System)
Skriv därefter in git lfs track '*.fbx'
för att göra så att LFS sköter alla FBX-filer. Gör motsvarande för andra stora filtyper.