Deployment*
Deployment till riktig hårdvara eller emulator
För att kunna kompilera och föra över projekt till en HoloLens 2 eller emulatorn, behövs Visual Studio 2019 eller 2022. De tar en hel del utrymme: räkna med mellan 18.5 och 20.5 gb!
Behövs: C++ Desktop och UWP
Obs: ta med C++ v143 i UWP-paketet.
Dessutom behövs Universal Windows Platform support i Unity – ytterligare c:a 2 gb.
Build Settings -> Universal Windows Platform
Player Settings -> OpenXR -> UWP -> Interaction Profiles -> Microsoft Hand Interaction Profile
OpenXR Feature Groups -> Hand Tracking
Build -> till egen mapp (skapa en!)
Windows: Developer Mode
När processen är klar: Gå till mappen, öppna SLN-filen
Universal Windows-projektet -> Högerklick, Set as Startup Project
Release, ARM64, Remote machine
Project -> Properties -> Debugging -> Machine Name (IP)
Build -> Deploy Solution
~2min för att kompilera
PIN
~3-5min för att överföra
https://docs.microsoft.com/en-us/windows/mixed-reality/develop/unity/build-and-deploy-to-hololens
Hololens 2-emulator
Har man inte en riktig HoloLens 2 men vill pröva mer "på riktigt" än i Unitys simulering, finns Hololens 2-emulatorn. Den kräver c:a 12 gb ledigt utrymme. Observera att Hyper-V måste vara aktiverat i Windows för att den ska fungera.
Last updated