Deployment*
Deployment till riktig hÄrdvara eller emulator
För att kunna kompilera och föra över projekt till en HoloLens 2 eller emulatorn, behövs Visual Studio 2019 eller 2022. De tar en hel del utrymme: rÀkna med mellan 18.5 och 20.5 gb!
Behövs: C++ Desktop och UWP
Obs: ta med C++ v143 i UWP-paketet.
Dessutom behövs Universal Windows Platform support i Unity â ytterligare c:a 2 gb.
Windows mĂ„ste ocksĂ„ vara instĂ€llt till Developer Mode (SettingsâSystemâFor Developers)
Unity
Mixed Reality â Project Validation Settings â Hololens 2 Application (UWP)
Project Validation (XR Plug-in Management)
"Fix all"
"At least one interaction prodile must be added"
Player Settings -> OpenXR -> UWP -> Interaction Profiles -> Microsoft Hand Interaction Profile
"The speech interactor needs to be active and enabled"
Aktivera MRTK Speech-komponenten i MRTK-riggen
"For controller models to show upâŠ"
Ignorera, eller lÀgg till com.unity.cloud.gltfast via Package Manager
Build -> till egen mapp (skapa en!)
Visual Studio
NÀr processen Àr klar: GÄ till mappen, öppna SLN-filen
(Om det inte redan Àr fetmarkerat: Universal Windows-projektet -> Högerklick, Set as Startup Project)
Release, ARM64, Remote machine
Project -> Properties -> Debugging -> Machine Name (IP)
(Om Hololensen Àr pÄ och pÄ samma nÀtverk bör man kunna anvönda Locate istf att skriva in IP-numret)
Build -> Deploy Solution
~2â6min för att kompilera (Snabbare efter första gĂ„ngen)
PIN
~3-5min för att överföra
https://docs.microsoft.com/en-us/windows/mixed-reality/develop/unity/build-and-deploy-to-hololens
Hololens 2-emulator
Har man inte en riktig HoloLens 2 men vill pröva mer "pÄ riktigt" Àn i Unitys simulering, finns Hololens 2-emulatorn. Den krÀver c:a 12 gb ledigt utrymme. Observera att Hyper-V mÄste vara aktiverat i Windows för att den ska fungera.
Last updated